سرویس: اخبار شهرضا ۱۷:۳۷ - یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳

فرماندار شهرضا مطرح کرد:

خبرنگاران باید با قلم خود منعکس کننده مشکلات مردم باشند/ضرورت میز خدمت برای تکریم ارباب رجوع در ادارات شهرضا

فرماندار شهرضا گفت: در محیط‌های ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان میزی به عنوان میز خدمت به همراه یک نیرو در نظر گرفته شده تا علاوه بر عمل به شعار تکریم ارباب رجوع درخواست‌ها، نیازها و مکاتبات مراجعه‌کنندگان با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

به گزارش شهرضانیوز، سیدرضا عقدایی در ستاد صیانت از حقوق شهروندی اظهار کرد: ستاد صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی در جهت نیل به اهداف دولت تدبیر و امید تشکیل شد.
وی افزود: اوایل انقلاب ضریب نفوذ اسم جمهوری اسلامی ایران در حد اعلایی بود و به ندای امام(ره) لبیک می‌گفتند و خوشبختانه بعد از گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب مردم هنوز به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک می‌گویند.
فرماندار شهرضا گفت: در سال ۷۶ گزارشی از سوی دولت ارائه شد که نشان از نارضایتی عمومی مردم از وضعیت عملکرد ادارات و سازمان‌های دولتی داشت و در این راستا دولت خاتمی نسبت به تشکیل کمیته‌ تکریم ارباب رجوع اقدام کرد.
وی با بیان اینکه همه ادارات ارباب رجوع ناراضی دارند افزود: در سال گذشته در بازرسی که از سوی استان به عمل آمد دفتر امور اجتماعی فرمانداری شهرضا رتبه ممتاز استان را به دست آورد.
عقدایی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که نارضایتی مردم را از ادارات شهرستان پائین بیاوریم، بیان کرد: خبرنگاران نقش بسیار موثری در رفع مشکلات مردم دارند و با قلم خود منعکس کننده مشکلات مردم هستند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران باید با قلم خود منعکس کننده مشکلات مردم باشند و فرماندار را نقد کنند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران در بعد از انقلاب نمره خوبی گرفته‌اند، در قبل از انقلاب در یک کشور استبداد زده و شاهنشاهی پذیرش مطبوعات در سطح کشور خیلی آزاد نبوده است.
فرماندار شهرضا با بیان اینکه خبرنگاران نقش مهمی در ستاد صیانت از حقوق شهروندی ایفا می‌کنند، افزود: بعد از انقلاب اصحاب رسانه در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم بسیار موثر بوده‌اند.

سردرگمی برخی شهروندان در مراجعه به ادارات
وی گفت: برخی با مراجعه به ادارات مختلف برای رفع مشکل و پاسخ شنیدن به درخواست خویش دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند که باید به کدام واحد و بخش از ادارات برای رفع مشکل و پاسخ گرفتن به نیازهای خود مراجعه کنند.
عقدایی افزود: با ایجاد میز خدمت در محیط‌های ادارات اگر چه نشود در همان لحظه مشکل مردم و مراجعه‌کنندگان مرتفع شود اما با تکریم و احترام مشکلات و درخواست‌های مردم مورد راهنمایی و پیگیری قرار می‌گیرد.

میز خدمت برای تکریم ارباب‌رجوع است
وی تصریح کرد: یکی از راه‌های رسیدگی و بررسی سریع و دقیق به درخواست و خواسته‌های مردم و مراجعه‌کنندگان به ادارات میز خدمت است که در نهایت رضایت‌مندی عمومی را در پی دارد.
فرماندار شهرضا خاطرنشان کرد: راه‌اندازی میز خدمت در هر اداره و نهادی برای تکریم ارباب‌رجوع و رفع سریع درخواست‌های مراجعه‌کنندگان ضروری و لازم است.
وی گفت: با راه‌اندازی میز خدمت در ادارات می‌توان به خدمت‌رسانی سرعت بخشید و سریعتر گره‌گشایی از کار مردم داشت.

همچنین بخوانید:

پاسخی بگذارید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.